Prime Corvinus Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Prime diákszervezetének játszóblogja.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Sebastian Volker: @tartóstej: Erről most pont nem olvastam semmit, és igen, de a különbség a saját nemű és ellenkező... (2010.04.14. 23:36) Meleg férfiak szerepe a szappanoperákban
  • tartóstej: érdekes cikk, soha nem gondoltam volna, hogy a Szex és New Yorknak bármilyen köze lehet az animéhe... (2010.04.14. 18:17) Meleg férfiak szerepe a szappanoperákban
  • Sebastian Volker: @Kontárblog: Köszönjük, gyúrunk rá ;) A blogdizájnnal már eddig is sokat szenvedtünk, a probléma s... (2010.04.11. 03:05) Köszöntő
  • Kontárblog: Nagyon tetszik ez az elemzés, érdekes szempontú és alapos! ügyes! (2010.04.10. 10:17) Az iWiW-hiba
  • Kontárblog: Sziasztok, sok sikert kívánok, és lelkesedést, lendületet! Még nem hallottam rólatok, de jó, hogy ... (2010.04.10. 10:08) Köszöntő
  • Utolsó 20

Archívum

Linkblog

Reklámról...

2010.04.15. 15:29 :: eztüske


Egy reklámot mindenki szeret, és mindig van egy, amit éppen legjobban utál. Az utóbbi helyen nálam a beszédhibás kisfiú a befutó. Ha az evés nem is, a fogamzásgátlás biztos, hogy eszembe jut róla. (Végülis, gyakorolt rám hatást, hogy fogyasszak, csak más termékek húznak ebből hasznot.)

Mi is tulajdonképpen az a reklám?

Egy tömegkommunikációs műfaj, a meggyőzés sajátos módja, aminek a célja, hogy „portékát adjon el“.

Általában van egy „PAIN“, egy fogyasztói szükséglet, amit kiemelnek, ami minden rossznak az okozója az életedben. A következő lépés a „GOAL“, meghatározzák a megoldást, „megvilágosodol“ a reklám által, és a termék mint „PRODUCT AS A HERO“ belibben az ablakodon és megoldja minden problémádat. Viszont még a „BENEFIT“-et, hogy Te ezzel 100%-ra jól jársz, valamint a „TESTIMONY“-t, a bizonyítékot is  tálalják Neked főfogásként.

Felizgatnak minket, a terméket úgy állítjak be, mintha megszerzésével megkaphatnánk az örök boldogságot, vagy ha azt nem is, legalább gyönyörű, korpamentes hajjal mosolyoghatunk a világra.

 

Először Oliviero Toscani lépett el a Paradicsom kapujától. Ő volt a Benetton cég híres kampányának ötletgazdája, ami a (aktuális) társadalmi problémákra hívta fel a figyelmet. Szerinte, az emberi élet elengedhetetlen része a fogyasztás, de ettől még nem muszáj, hogy az arra vonatkozó kommunikáció felszínes legyen. Így került a Benetton-plakátra például Boszniában elesett fiatal horvát férfi véres ruhája, csontig lesoványodott AIDS-es férfi családja körében, stb. Nagy botrányokat kavart ezzel, hogy megmutatta az élet árnyékos oldalát.

 

Napjainkra a reklám elveszítette hitelességét, motivációs telítettség alakult ki, elfogyott az érvelésük, nem tudják megfogni a fogyasztót és a reklámkerülés is elérte a kritikus határt. A „one to many“ kommunikációnak befellegzett. A Rábeszélőgép korszakának vége.

A digitális forradalom (web2.0, web3.0) lehetővé tette, hogy ne csak eltűrjük vagy kikerüljük az üzeneteket, hanem vissza is beszélhessünk, mivel az internet mindent tud, amit a médiumok, valamint állandóan „online“ üzemmódban van. Ezáltal részévé válunk a médiának, beleszólhatunk és magunk is kaphatunk, létrehozhatunk médiatartalmakat.

 

Megkezdődött egy fogyasztói hatalomátvétel. Most a „many to many“(consumer to consumer: c2c) kommunikációs stratégia irányít, a Visszabeszélőgép. Mi döntünk arról, hogy mi legyen a következő lépés (Consumer Generated Marketing=Fogyasztók Által Vezérelt Marketing). Ennek egyik eredménye pl.: a márkaeltérítés (brand hijacking). Lényege, hogy a fogyasztók képesek saját képükre alakítani, eltéríteni egyes márkákat.

 

 

 

 

 

 



Szólj hozzá!

Címkék: reklám c2c toscani visszabeszélőgép

A bejegyzés trackback címe:

https://prime.blog.hu/api/trackback/id/tr321922785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása